Varaa ilmainen tutustumistreeni tästä

Valmennusryhmät

Kurssin koutsina toimii Kontin oma Lauri ”Chico” Salminen

Lisää tietoa kurssista saat sähköpostilla info@konttivalmennuskeskus.fi

Voit varata myös ajan ilmaiseen alkukonsultaatioon ennen kurssille ilmoittautumista.

Varaa aikasi alkukonsultaatioon sähköpostilla info@konttivalmennuskeskus.fi

 

Kurssille ilmoittautuminen päättyy pe 8.3.

Kurssimaksun lisäksi, ilmoittautuminen sähköpostilla info@konttivalmennuskeskus.fi

 

Lunasta paikka kurssille verkkokaupasta

Kurssimaksun voi myös maksaa liikuntaetuuksilla!

Kurssi järjestetään jos osallistujia on vähintään 8.

Ryhmän maksimi koko on 10.

 

Kurssin päätyttyä voit jatkaa treenejä kk jäsenenä Kontin ryhmävalmnennustunneilla.

Starttikurssin käyneiden ei tarvitse maksaa liittymismaksua (30e)

PAINONNOSTON PIENRYHMÄVALMENNUKSET

 

 

Painonnoston alkeiskurssi

 

Alkeiskurssi sopii kaikille painonnostosta kiinnostuneille. Ennen kurssia sinulla ei tarvitse olla aiempaa kokemusta lajista. Kurssin aikana opit tempauksen ja työnnön perustekniikat sekä yleisiä voimaharjoitteluun liittyviä asioita kuten:

– oteleveys

– selän ja hartioiden asento

– vedon eri vaiheet

– liikkuvuuden merkitys

 

Harjoittelu toteutetaan pienryhmässä, jolloin saadaan taattua jokaiselle osallistujalle yksilöllinen ohjaus.

Painonnosto 1.0

 

Painonnosto 1.0 sopii kaikille, joilla on jo hieman aiempaa kokemusta painonnostoharjoittelusta.  Valmennus sopii sinulle jos olet käynyt esim. alkeiskurssin, osaat tempauksen ja työnnön perustekniikat ja haluat syventää osaamistasi.

 

Harjoittelu toteutetaan pienryhmässä, jolloin saadaan taattua jokaiselle osallistujalle riittävän yksilöllinen ohjaus. Valmentaja on paikalla jokaisessa harjoituksessa. Nostoja analysoidaan videolta.

 

Ensimmäisen 5 viikon jakson aikana (15.1. – 17.2.) kartoitetaan jokaisen nostoteknistä osaamista ja keskitytään mahdollisiin ongelmakohtiin. Harjoitukset pitävät sisällään monipuolisesti tempauksen ja työnnön osaharjoitteita sekä erilaisia apuliikkeitä. Tutustutaan myös nostamisen rytmiikkaan ja liikkuvuuden/kimmoisuuden merkitykseen.

 

Toisen 5 viikon jakson aikana (26.2. – 30.3) harjoitellaan painonnosto-ohjelmoinnin mukaisesti. Harjoituksissa keskitytään syventävästi tempauksen ja työnnön kokonaissuorituksiin. Ohjelma sisältää myös kyykkyjen, vetojen ja punnerruksien eri variaatioita.

 

Toiselle viiden jaksolle voi tulla mukaan vaikka ensimmäinen viiden viikon jakson olisi jäänyt käymättä.

Painonnosto 2.0

 

Valmennus sopii niille, joilla on jo enemmän kokemusta painonnostoharjoittelusta. Kurssi soveltuu esim. toiminnallisen urheilun harrastajille, jotka haluavat syventää painonnostollista osaamistaan.

 

Harjoittelu toteutetaan pienryhmässä, jolloin saadaan taattua jokaiselle osallistujalle riittävän yksilöllinen ohjaus. Valmentaja on paikalla jokaisessa harjoituksessa. Nostosuoritukset analysoidaan videolta. Valmennuksessa keskitytään myös painonnoston biomekaniikkaan liittyviin asioihin:

– noston eri vaiheet

– tasapainoalue ja painopiste

– tangon liikeradat ja tukipisteet

 

Ensimmäisen 5 viikon jakson aikana rakennetaan pohjia ja kehitetään voiman eri osa-alueita. Jakson aikana toistoja tulee paljon, jolloin nostovarmuus kehittyy. Maksimivoimaharjoitukset ovat pääsääntöisesti hypertrofisia / hermostollis-hypertrofisia ja kuormat liikkuvat 60-90% alueella.

 

Toisen 5 viikon jakson aikana harjoituksien volyymi pienenee ja intensiteetti kasvaa. Jakso sisältää ns. ”kilpailuihin valmistavan ohjelman”, jolloin apuliikkeiden määrä vähenee verrattuna ensimmäiseen jaksoon.

 

Maksimivoimaharjoituksissa jätetään pois maitohapolliset suoritukset ja siirrytään nopean hermotuksen harjoitteisiin.  Kuormat liikkuvat pääsääntöisesti 85-100% alueella. Valmennuksen lopussa pidetään harjoituskilpailu.

Koutsina toimii Kontin kokenut painonnostovalmentaja sekä fysioterapeuttiopiskelija Henri Kaikkonen.

 

Henrin meriitit

  • 15 vuoden kilpailukokemus, mm. useita pohjoismaiden mestaruuksia ja suomen ennätyksiä eri ikäluokissa
  • 10 vuoden kokemus valmentamisesta  aloittelijoista maajoukkue-edustukseen asti
  • Suomen painonnostoliiton 1- ja 2-tason valmentajakoulutus
  • Vahvuuksia valmentajana erityisesti tekniikka osaaminen ja harjoittelun soveltaminen nostajan tarpeiden mukaan

 

Ilmoittaudu mukaan pienryhmävalmennukseen verkkokaupasta + viestillä info@konttivalmennuskeskus.fi

 

Ilmoita viestissä myös kokemuksesi painonnostosta.

 

Lisätietoa valmennuksesta saa laittamalla viestiä info@konttivalmennuskeskus.fi