Usein kysytyt kysymykset

Miten harjoittelen Kontti Valmennuskeskuksella?

Kontti Valmennuskeskuksella harjoittelu on pyritty tekemään mahdollisimman helpoksi. Aluksi pohdit, mitkä ovat tavoitteesi ja montako kertaa viikossa haluat/pystyt harjoittelemaan. Tämän jälkeen käyt jäsensivuilla valitsemassa liikuntapolkukoneen avulla itsellesi Liikuntapolun, joka siis kertoo millä tunneilla sinun kannattaa käydä ja kuinka monta kertaa viikossa. Tarvittaessa voit vielä kysyä valmentajilta neuvoa Liikuntapolun rakentamisessa. Jos tavoitteesi eivät ole vielä itsellesikään täysin selvillä, et halua seurata mitään tiettyä Liikuntapolkua tai haluat aluksi vain tutustua tuntitarjontaan, voit tottakai myös käydä harjoittelemassa tunneilla oman mielesi mukaan ilman tiettyä suunnitelmaa.

Mihin sitoudun jäsenyyden ostaessani?

Jäsenyys Kontti Valmennuskeskuksessa ei ole sitova vaan sen voi koska tahansa lopettaa. Jäsenyyden lopettamisessa on kuitenkin kokonaisen kalenterikuukauden irtisanomisaika. Eli jos esimerkiksi irtisanot jäsenyytesi 19. elokuuta, maksat vielä syyskuun jäsenyyden ja voit tietenkin käydä vielä syyskuun treenaamassa.

Ovatko kaikki tunnit avoimia kaikille harjoittelijoille?

Lähtökohtaisesti kyllä. Aloituskurssi on kuitenkin kaikille erittäin suositeltava sen takia, että suoritustekniikat ovat hallussa ennen tunneille menoa. Tekniikoiden opettelu pikkuhiljaa muillakin ryhmävalmennustunneilla onnistuu mutta näillä tunneilla ei ehditä keskittymään tekniikoiden opetteluun yhtä paljon kuin aloituskurssilla. Jos haluaa harjoitella KNT Teamin mukana, kaikkien perustekniikoiden tulee olla hyvällä tasolla

Voiko teillä käydä ilmaiseksi tutustumassa?

Kyllä voi. Yksi ilmainen tutustumiskerta on kaikille mahdollinen. Ennen tutustumistreeniä on kuitenkin hyvä jutella valmentajan kanssa, jotta hän tietää missä mennään taitotason ja yleisesti kunnon suhteen.

Minulla on vaiva/vamma X voinko silti käydä tunneilla?

Mahdollisesti kyllä. Vaivat/vammat pyritään huomioimaan käyttämällä vaihtoehtoisia liikevariaatioita tai -tempoa tai vähentämällä painoja. Tämä on kuitenkin tapauskohtaista. Jos esimerkiksi olkapää on niin kipeä, että käsi ei nouse ylös, kannattaa pitää lepopäivä sen sijaan, että tulisi ylävartalon voimatunnille.